Kegunaan Tag dalam HTML? Komponen HTML – Siri 2 (Pengukuhan)

Selamat Pagi dan Salam Jumaat Semua,

Macam mana minggu lepas, suma ok x? Aku harap korang boleh ikut posting2 sebelum ni. Kali ni cuma posting untuk latihan atau pengukuhan kepada posting2 lepas. Bagi yang baru nak mula, aku cadangkan mula pada posting pertama, boleh klik sini.

Aku nak buat sesi QnA dan sesi latihan saja. Korang boleh guna html editor ni untuk latihan yang aku nak assign ni. Jawapan kepada latihan ni, aku akan post pada posting minggu depan, kalau korang nak cepat2, korang boleh request kat bahagian komen, kalau x aku fikir korang nak amik masa korang nak buat buat dan belajar.

Sila rujuk gambar bawah untuk latihan.

capture

Contoh Laporan

Laporan atas cuma rekaan semata-mata, tak ada kaitan antara hidup dan mati ya. Aku mau latihan ni korang ikut betul2 bentuk aku bagi tu, nanti minggu depan kita periksa sama2. (Bajet2 cikgu 😆 )

Sampai situ dulu, kita jumpa minggu depan dengan jawapan dan tajuk baru.

Assalam.

Advertisements

1 Comment

  1. Pingback: Kegunaan Tag dalam HTML? Komponen HTML – Siri 2 (Pengukuhan-jawapan) | DIY IT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s