Pengenalan Kepada CSS – Pengukuhan-Jawapan

Assalamualaikum dan Salam Jumaat semua,

Tak berkesempatan nak post untuk minggu2 lepas, akhirnya aku dapat luangkan kejap masa nak buat jawapan untuk pengukuhan minggu2 lepas punya post(dah x ingat minggu ke berapa).

Tapi untuk minggu ni, aku sempat buat jawapan saja, untuk pengenalan untuk PHP nampak gaya x sempat aku nak siapkan, minta maaf sebab aku dah janji nak post sekali kan 😦 .

Jadi, berbalik kepada topik, hampa dah cuba belum? Mcmmana? Jadi x? Aku dah buat, walaupun x sama sngt tapi hampir2 la, klu nak bagi sama takut satgi nampak code tu rumit sangat plak.

Result

Jeng3x, Amacam?

Aku dah buat contoh code, aku dah bahagi kepada dua bahagian iaitu head dan body. Code hampa x semestinya kena sama dengan aku, kalau hampa dapat lebih kurang tu tahniah dan selagi mana code hampa jalan kira ok la tu, itu namanya kreativiti.

Head

bahagian head

Body

bahagian body

Itu saja, kalau ada soalan apa2 sila komen kat ruang bawah atau email aku saja. Nanti kita boleh berbincang.

InshaAllah ada masa aku akan post untuk pengenalan kepada PHP plak.

Wallahualam.

 

